|
Sobor da
súa muda dor
Miña nai,
miña naiciña,
como a
miña nai ningunha.
Non nos
quentou a cariña
coa
caloriña da súa.
¿Cómo, sen
chorar, chorou?
¿Cómo
xemeu sen xemer?
Miña nai
morou sen ver
xardíns na
súa nenez.
Sen falar,
fíxo saber.
Sen
dicirnos, amostraba.
E cos seus
labres contritos
nos nosos
lombos pesaba.
Sobor da súa muda dor
unha
lexeira inquedanza,
unha
traxedia inminente,
unha pena
dexergada.
Toda a
vida nunha cesta
fora o
xeito da viaxe.
Mais polas
cestas escorren
albas,
sonos, deuses, mares.
¿Cómo
viveu, sen viver?
¿Cómo
gritou, se calaba?
Morreu sen
voltarse a ver
nas
sombras do que deixara.
Miña nai,
miña naiciña,
como a
miña nai ningunha.
Que nos
esfriou a cariña
coas
lagrimiñas da súa.
(Buenos
Aires, 27-10-1998) |
|
Rodolfo Alonso.
Poeta, traductor, ensayista y ex
editor argentino. Es una voz reconocida de la poesía latinoamericana
contemporánea. Fue el más joven de la legendaria revista de vanguardia
“Poesía Buenos Aires”. A partir de “Salud o nada” (1954), publicó más de
25 libros, la mayoría de poemas pero también de ensayo y narrativa.
Primer traductor de Fernando Pessoa en América Latina (1961). Tradujo
también a muchos otros importantes autores del francés, italiano,
portugués y gallego, entre ellos Cesare Pavese, Giuseppe Ungaretti, Paul
Éluard, Marguerite Duras, Eugenio Montale, Carlos Drummond de Andrade,
Jacques Prévert, Dino Campana, Antonin Artaud, Guillaume Apollinaire,
Pier Paolo Pasolini, Charles Baudelaire, Murilo Mendes, Antonin Artaud,
Manuel Bandeira, Rosalía de Castro, Paul Valéry, Olavo Bilac, Stéphane
Mallarmé, André Breton, etc. Antologías y libros suyos fueron publicadas
en Argentina, Bélgica, Colombia, España, México, Venezuela, Francia,
Brasil, Italia, Cuba, Chile. Escribió textos para cine, como el célebre
corto metraje “Faena” (1960). Premio Nacional de Poesía (1997), junto a
Juan Gelman. Orden “Alejo Zuloaga” de la Universidad de Carabobo
(Venezuela, 2002). Gran Premio de Honor de la Fundación Argentina para
la Poesía (2004). Palmas Académicas de la Academia Brasileña de Letras
(2005). Premio Único de Ensayo Inédito de la Ciudad de Buenos Aires
(2005). Premio Festival Internacional de Poesía de Medellín (Colombia,
2006). Entre sus libros más recientes se destacan “La voz sin amo”, con
prólogo de Héctor Tizón (Ediciones de Medianoche, Zacatecas, México,
2008); “Il rumore del mondo”, con prólogo de Juan Gelman (Ponte Sisto,
Roma, 2009); “El arte de callar”, con palabras de Juan José Saer (El
Perro y la Rana, Caracas, 2009); “Ser sed”, con prólogo de Juan Gelman
(Arte y Literatura, La Habana, 2009); “La vida entera”, con prólogo de
Juan Gelman (Poesia de Paper, Palma de Mallorca, España, 2009); Poemas
pendientes, con prólogo de Lêdo Ivo (Alción Editora, Córdoba, 2010);
Entre dientes, con una carta de Jorge Teillier (Pequeño Dios Editores,
Santiago de Chile, 2011). |